مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 05:102020-08-09بين الملل

نگاه روسیه به آفریقا برای گسترش اقتدار نظامی اش


در کنار اتهام مداخله سایبری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ادعای هک تحقیقات کروناویروس، به نظر می رسد حالا کرملین با مورد اتهامی جدیدی مواجه است: - "در کنار اتهام مداخله سایبری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ادعای هک تحقیقات کروناویروس، به نظر می رسد حالا کرملین با مورد اتهامی جدیدی مواجه است: گسترش قدرت سخت و نرم خود و جلوگیری از سقوط دولت های خودکامه در قاره آفریقا.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه خبری دیلی بیست با بیان این مطلب نوشته است: هفته گذشته روزنامه آلمانی بیلد با هشدار درباره رشد نفوذ روسیه در آفریقا، به یک گزارش محرمانه از وزارت خارجه آلمان اشاره کرد که براساس آن، روسیه توافق هایی را با شش کشور آفریقایی برای ساخت پایگاه های نظامی در خارج از جمله در مصر و سودان نهایی کرده است.

به نظر می رسد یک روزنامه روسی خصوصی و طرفدار کرملین در پاسخی غیر رسمی، این گزارش را نادرست خوانده و تاکید کرد که غرب به گرم شدن روابط تجاری آن حسودی می کند.

در همین حال، ولادیمیر پوتین هم تمایلش را برای گسترش نفوذ کرملین در سراسر جهان و تبدیل آفریقا به منطقه اولویت دار برای همکاری نظامی پنهان نکرده است.

به گفته کارشناسان حامی کرملین، روسیه با عقد توافق های نظامی با کشورهای آفریقایی، تلاش دارد تا با این سیستم امنیتی مدرن منطبق شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه روسیه به آفریقا برای گسترش اقتدار نظامی اش

نگاه روسیه به آفریقا برای گسترش اقتدار نظامی اش