مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 03:352020-08-09پزشكي

5 میلیون ایرانی دیابت نوع 2 دارند/اهمیت درمان بیمار محور


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اهمیت رویکرد بیمارمحور در درمان دیابت، گفت: حدود 5 میلیون ایرانی مبتلا به دیابت نوع 2 هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا استقامتی رییس هیئت مدیره انجمن دیابت گابریک، همزمان با برگزاری وبینار رویکردهای بیمار محور در مدیریت دیابت و چاقی که با حضور اساتید برجسته غدد درون ریز و متابولیسم و تغذیه کشور جهت ارائه راهکارهای بهبود تبعیت از درمان در این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: دیابت یک بیماری مزمن است که یک عمر با فرد همراه بوده و بنابراین مراقبت دائمی جهت کنترل بیماری، توسط خود بیمار بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بیمار باید نحوه تزریق انسولین و استفاده از مواد غذایی مناسب را جهت کنترل بیماری خود آموزش ببیند، گفت: اگر بیمار فقط بخواهد بر اساس دستور پزشک عمل کند و خودش جهت کنترل بیماری در کنار پزشک گام برندارد، موفقیت در درمان حاصل نخواهد شد.

استقامتی در ادامه با اشاره به اینکه کنترل دیابت نیاز به مراقبت دائمی توسط بیمار دارد، گفت: به طور کلی رویکرد در درمان این بیماری مزمن، بیمارمحوری است.

همچنین درمان دیابت باید توسط تیمی از پزشکان غدد، تغذیه، داخلی، روان شناس و…، انجام گیرد و در درمان بیمار توجه به فرهنگ، سطح سواد اقتصادی و اجتماعی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 میلیون ایرانی دیابت نوع 2 دارند/اهمیت درمان بیمار محور

5 میلیون ایرانی دیابت نوع 2 دارند/اهمیت درمان بیمار محور