مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 02:152020-08-08سياسي

خودشناسی، عامل مقاومت در برابر فشارهای اجتماعی


ازجمله مزایای خودشناسی می توان به رسیدن به شادکامی، تصمیم گیری بهتر، افزایش خودکنترلی و مقاومت در برابر فشارهای اجتماعی اشاره کرد.

- ایسنا/لرستان یک روان شناس گفت: ازجمله مزایای خودشناسی می توان به رسیدن به شادکامی، تصمیم گیری بهتر، افزایش خودکنترلی و مقاومت در برابر فشارهای اجتماعی اشاره کرد.

لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که خودشناسی ازجمله مفاهیمی است که برای تمامی انسان ها در مراحل مختلف رشدی مطرح می شود، اظهار کرد: اغلب افراد گمان می کنند به صورت کامل خود را می شناسند، اما زمانی که از آن ها درباره اهداف، ارزش های زندگی شان و دیگر مسائل پرسیده می شود حتی نمی توانند به خود پاسخی مناسب بدهند.

وی ادامه داد: باورها، علایق، احساسات، نیازها و بسیاری از چیزهای دیگر در طول زندگی تغییر می کند، اما آیا این تغییرات همیشه باعث شادکامی و رشد افراد می شوند؟ چگونه می توانیم مسیر زندگی خود را به سمت ترقی و پیشرفت و رسیدن به خوشحالی پیش ببریم؟ میررضایی با اشاره به این که خودشناسی یعنی تلاش انسان برای یافتن بهترین مسیر زندگی، تلاشی که عوامل ارثی و محیطی در آن تأثیرگذار هستند، عنوان کرد: همه افراد به دنبال رسیدن به سعادت و کمال هستند، اما خودشناسی به افراد کمک می کند تا جست وجو را به شکلی سنجیده و آگاهانه دنبال ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودشناسی، عامل مقاومت در برابر فشارهای اجتماعی

خودشناسی، عامل مقاومت در برابر فشارهای اجتماعی