مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 06:402020-08-08بين الملل

فارن پالسی: ملک سلمان به آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را داده بود


مجله آمریکایی «فارن پالسی» نوشت که پادشاه عربستان به رییس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را مطرح کرد ولی وی به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجله فارن پالسی فاش کرد، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی در جریان تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در ششم ژوئن سال 2017 یعنی تنها یک روز پس از محاصره قطر توسط عربستان، امارات، بحرین و مصر به ترامپ پیشنهاد حمله به قطر و محاصره آن را مطرح کرده بود.

طبق نوشته این مجله، آمریکا پس از یک دوره کوتاه از کویت درخواست میانجیگری برای حل این بحران را کرد.

پیشتر، روزنامه «وال استریت ژورنال» در ماه مه 2019 نوشته بود که ارتش عربستان در سال 2017 طرحی برای حمله به کشور قطر آماده کرده بود.

این روزنامه به نقل از برخی مسئولان آمریکایی، عربستانی و قطری فاش کرده بود که طرح سعودی شامل تسلط بر میدان گاز طبیعی شمال بود که به نوبه خود بزرگ‌ترین میدان نفتی به شمار می‌رود.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود نوشته بود که مسئولان آمریکایی ریاض را قانع کردند که حمله به قطر نقض واضح و آشکار نظام بین‌المللی است.

این روزنامه همچنین نوشت که با توجه سخت بودن گزینه اقدام نظامی، این امر، عربستان و همپیمانان آن را به اعمال محاصره اقتصادی علیه قطر سوق داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارن پالسی: ملک سلمان به آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را داده بود

فارن پالسی: ملک سلمان به آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را داده بود