مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 03:352020-08-08اقتصادي

هوش مصنوعی سلامت خاک را ارزیابی می کند


محققان برای تجزیه و تحلیل سلامت خاک از هوش مصنوعی استفاده کرده اند که این امر به جلوگیری از ضرر در تولید محصولات کشاورزی کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، محققان چینی برای تجزیه و تحلیل سلامت خاک از هوش مصنوعی استفاده کرده اند که این امر به جلوگیری از ضرر در تولید محصولات کشاورزی کمک می کند.

بیماری های گیاهی ناشی از بیماری قارچی فوزاریوم باعث خسارت شدید کشاورزی در سراسر جهان شده است؛ تهیه یک مدل برای پیش بینی بیماری می تواند به کاهش تلفات محصولات کشاورزی کمک کند.

هوش مصنوعی که گاهی اوقات هوش ماشینی نامیده می شود، به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین ها در شرایط مختلف اطلاق می شود که در مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد.

محققان دانشگاه نانجینگ بیش از 1500 نمونه برداری از خاک مربوط به پژمردگی فوزاریوم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها از روش یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل ترکیبات میکروبی خاک ها و تولید الگوهای باکتریایی و قارچی خاک استفاده کردند که می تواند سلامت آن را با دقت بیش از 85 درصد پیش بینی کند.

مدل های پیش بینی به کشاورزان کمک می کند تا کیفیت خاک را ارزیابی کنند و اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از ضرر اقتصادی انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی سلامت خاک را ارزیابی می کند

هوش مصنوعی سلامت خاک را ارزیابی می کند