مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 03:352020-08-08اجتماعي

انتقاد از حذف رشته های پرطرفدار در مدارس فنی و حرفه ای


امسال شاهد هستیم که تعدادی رشته پرطرفدار در مدارس فنی و حرفه ای حذف شده که این موضوع باعث انتقاد دانش آموزان لرستانی و اولیا آنها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، بر اساس نظام آموزشی جدید دانش آموزان پس از اتمام پایه تحصیلی سوم متوسطه اول، بایستی بر اساس توانایی های علمی، علاقه مندی ها و مشاوره های آموزشی اقدام به انتخاب رشته کنند.

  30 درصد دانش آموزان لرستانی بایستی  رشته های فنی و حرفه ای و کار ودانش را انتخاب کنند در همین راستا با پایان سال تحصیلی 98-99 دانش آموزان شروع به انتخاب رشته کرده اند بعضی ها که سودای پزشک یا پرستار شدن را در سر می پرورانند رشته تجربی را انتخاب می کنند و علاقه مندان به ریاضیات و علوم مهندسی به سراغ ریاضی فیزیک می روند همچنین افرادی که علاقه به رشته های روان شناسی و حقوق دارند رشته مد نظر آنان انسانی است.

اما علاوه بر رشته های فوق مجموع رشته های فنی و حرفه ای و کار ودانش نیز علاقه مندان زیادی دارند و بر اساس سیاست های کلان آموزشی کشور و نیاز جامعه بایستی این دو رشته نسبت به رشته های نظری پرطرفدار تر باشند   اما امسال شاهد هستیم که رشته های ارائه شده فنی و حرفه ای و کار و دانش تغیرات زیادی پیداکرده اند به طوری که تعدادی رشته جدید اضافه شده و تعدادی رشته پرطرفدار نیز به کلی حذف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از حذف رشته های پرطرفدار در مدارس فنی و حرفه ای

انتقاد از حذف رشته های پرطرفدار در مدارس فنی و حرفه ای