مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 02:302020-08-07اقتصادي

تداوم تعطیلی واحدهای تولید سیگار


رییس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از تداوم تعطیلی هفت یا هشت واحد تولید سیگار خبر داد و گفت: بانک مرکزی یک فرصت 11 روزه برای واحدهایی که قبلا برای ارز اشخاص ثبت سفارش کرده بودند در نظر گرفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، محمدرضا تاجدار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از 28 تیر ماه بانک مرکزی تقریباً گواهی آماری همه صنایع را تایید کرد و اعلام کرد که تا هفتم مرداد ماه فرصت دارند ارز صادراتی پیدا کنند.

در فاصله این یازده روز به دلیل هجوم واحدها برای خرید ارز صادرکنندگان، هم قیمت بالا رفته و هم با کند شدن سامانه‌ها بانک‌های عامل نتوانستند پرونده‌ها را ببندند و خیلی از واحدها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و هفت مرداد ماه هم گواهی این افراد باطل شد.

وی با بیان اینکه افرادی که نتوانستند از این فرصت 11 روزه استفاده کنند، باید منتظر بسته جدید بانک مرکزی باشند، تصریح کرد: اوایل سال جاری بانک مرکزی اعلام کرده بود که تهاتر ارز صادراتی دیگر امکان پذیر نیست و صادرکننده باید 80 درصد ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما و 20 درصد را به صورت نقدی در بازار عرضه کند.

بنابراین دیگر ارز حاصل از صادرات برای واردکننده وجود نداشت که بتواند با صادر کننده توافق کند، از او بخرد و رفع تعهد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم تعطیلی واحدهای تولید سیگار

تداوم تعطیلی واحدهای تولید سیگار