مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 23:152020-08-07اقتصادي

ضرب الاجل مدیریت باغ های مازندران از گزند آفت مگس مدیترانه/ یک آفت با چندین میزبان


هشدارهای مسؤولان همچنان ادامه داشته و تاکید شده که پس از برداشت هلو شلیل محصولاتی مانند گلابی، انجیر، خرمالو و شاید هم نارنگی پیش رس به خوبی برداشت شود تا تمام نگرانی ها برای افزایش جمعیت این آفت برای محصولات مرکبات امسال مازندران نیز از بین رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آفت مگس مدیترانه در سال های اخیر پایش به باغ های مازندران باز شد و طی این سال ها نگرانی هایی برای کشاورزان این استان ایجاد کرد.

قبل از برداشت مرکبات در سال گذشته هشدارهایی از سوی مسؤولان در ارتباط با حمله این آفت داده شد که باتوجه به اینکه این هشدار به موقع و در زمان مناسب داده شد و باغداران استان نیز همکاری لازم را در این زمینه داشتند توانستیم محصولات باغی به ویژه مرکبات را از گزند این آفت دور کنیم و مازندران توانست محصول مرکبات سالمی را به بازار عرضه کند.

  اما از همان زمان که این هشدار داده شد نگرانی در ارتباط با فصل گرم سال بود که باتوجه به نام این آفت و سازگاری آن با هوای گرم نگرانی ها بیشتر و بیشتر شد.

در ادامه این نگرانی ها هشدارهای مسؤولان همچنان ادامه داشته و تاکید شده که پس از برداشت هلو شلیل محصولاتی مانند گلابی، انجیر، خرمالو و شاید هم نارنگی پیش رس به خوبی برداشت شود تا تمام نگرانی ها برای افزایش جمعیت این آفت برای محصولات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرب الاجل مدیریت باغ های مازندران از گزند آفت مگس مدیترانه/ یک آفت با چندین میزبان

ضرب الاجل مدیریت باغ های مازندران از گزند آفت مگس مدیترانه/ یک آفت با چندین میزبان