مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 05:502020-08-07اقتصادي

ظرفیت تولید پروپیلن به 4 میلیون تن می رسد/تولید کنونی؛ 950 هزارتن


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با اجرای طرح جامع افزایش پروپیلن در صنعت پتروشیمی ظرفیت تولید این محصول به 4 میلیون تن در سال 1404 می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، بهزاد محمدی در گفتگو با بخش خبر سراسری شبکه یک سیما درباره وضع تولید کنونی پروپیلن در کشور اظهار داشت: هم اکنون 950 هزار تن پروپیلن در صنعت پتروشیمی تولید و به طور کامل نیز مصرف می شود و کمبود این محصول در صنعت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رقم تولید پروپیلن با طرح های در حال اجرای کنونی در صنعت پتروشیمی در چهار سال آینده 800 هزار تن افزایش می یابد و در سال 1404 به 2 میلیون تن می رسد، افزود: با اجرای طرح جامع افزایش پروپیلن در صنعت پتروشیمی که به تازگی تدوین شده است، ظرفیت تولید پروپیلن در کشور به 4 میلیون تن در سال 1404 افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته محمدی، در طرح جامع افزایش پروپیلن از مسیر متانول، سه طرح 470 هزار تنی در عسلویه با عنوان طرح پارک پروپیلن عسلویه، سه طرح 120 هزار تنی در امیرآباد شمال کشور، یک طرح در منطقه انزلی و یک طرح هم در اسلام آباد تعریف شده است که امیدواریم با اجرای این طرح ها مجموع ظرفیت تولید پروپیلن در کشور تا سال 1404 به 4 میلیون تن برسد که توسعه شگرفی را در توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید پروپیلن به 4 میلیون تن می رسد/تولید کنونی؛ 950 هزارتن

ظرفیت تولید پروپیلن به 4 میلیون تن می رسد/تولید کنونی؛ 950 هزارتن