مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 21:002020-08-06اقتصادي

احیای 4 رشته صنایع دستی گلستان در سالجاری


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: احیای 4 رشته بومی صنایع دستی استان طی سال جاری در دستور کار معاونت صنایع دستی قرار گرفته است.

- ایسنا/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: احیای 4 رشته بومی صنایع دستی استان طی سال جاری در دستور کار معاونت صنایع دستی قرار گرفته است.

احمد تجری گفت: تنوع اقوام و فعالیت 80 رشته صنایع دستی در استان گلستان موجب شده تا محصولات تولیدی هنرمندان این استان از لحاظ کیفیت و تنوع در جایگاه مطلوبی قرار داشته باشد.

او گوی افزود: معاونت صنایع دستی استان اقدامات مطالعاتی و پژوهشی برای رشته های سنتی و قدمت دار استان را که پیشینه تاریخی دارند اجرایی کرده و پس از شناسایی استادکاران قدیمی و شاخص از طریق آموزش به علاقه مندان بستر را در راستای ترویج رشته های در حال فراموشی فراهم می سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس نیازسنجی ها و اولویت های در نظر گرفته شده در سال جاری احیای 4 رشته پالان دوزی، چاپ سنتی (باتیک)، لاک تراشی و نمد سیاه رودبار در دستور کار معاونت صنایع دستی استان قرار گرفته است، اما با توجه به سهمیه ای که به استان اختصاص داده می شود هر سال یک رشته در وزارت میراث فرهنگی مطرح و مورد تایید قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 4 رشته صنایع دستی گلستان در سالجاری

احیای 4 رشته صنایع دستی گلستان در سالجاری