مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 15:452020-08-05اقتصادي

برداشت هلو از باغات شهرستان سامان آغاز شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از برداشت هلو از باغات این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، یزدان احمدزاده افزود: شهرستان سامان با سطح زیر کشت دو هزار و 50 هکتار به عنوان قطب تولید هلو در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود از این سطح نزدیک به 35 هزار تن محصول برداشت شود که صرفه اقتصادی بالقوه ای برای مردم شهرستان به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: بیشترین ارقام کشت شده هلو در سطح شهرستان ارقامی نظیر کاردی، زعفرانی، انجیری و جی اچ هیل می باشد احمدزاده با اشاره به افزایش تولید محصول هلو شهرستان سامان در سال جاری، بیان کرد: شرایط اقلیمی مطلوب و نبود سرمازدگی بهاره از عوامل افزایش تولید محصول هلو در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان تصریح کرد: اصلاح باغات غیر اقتصادی، جایگزینی باغات قدیمی با پایه های رویشی مقاوم در برابر تنش ها، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و شناسایی بازارهای هدف جهت صادرات در دستور کار برنامه های جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی در پایان بیان کرد: بخش خصوصی با ایجاد و احداث صنایع تبدیلی می تواند صرفه اقتصادی مطلوبی را برای باغداران به وجود آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت هلو از باغات شهرستان سامان آغاز شد

برداشت هلو از باغات شهرستان سامان آغاز شد