مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 11:202020-08-05پزشكي

نحوه شیردهی به نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کرونا


یک فوق تخصص نوزدان، به تشریح نحوه شیردهی به نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کرونا پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر زهرا اکبریان گفت: شیر مادر یک ترکیب حیات بخش ویژه ای است که تا 6 ماهگی تمام نیازهای تغذیه ای شیر خوار را فراهم کرده و بعد از آن تا 2 سالگی نیمی از نیازمندیهای غذایی کودک در حال رشد را تأمین می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به فوائد بسیار شیر مادر بیان کرد: این مائده الهی دارای فوائد بسیاری است که دانش بشر هر روز به کشف تازه ای از آن دست می یابد، در سالهای اخیر ترکیبات جدیدی تحت عنوان الیگوساکارید در شیر مادر کشف شده که نقش آنها در تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین تکامل عصبی و رشد مغزی است و در شیرهای مصنوعی عمدتاً یا وجود ندارد و یا اگر باشد به مقدار بسیار اندک و با کارایی ضعیف یافت می شود.

وی در همین راستا ادامه داد: وجود این ترکیبات همراه با پادتن های ویژه ای که در شیر مادر ترشح می شود سبب شده تا عفونت‌های تنفسی و گوارشی بخصوص در 6 ماه نخست در شیر مادر خواران در مقایسه با شیر خشک خواران بطور چشمگیری کمتر باشد.

دکتر اکبریان افزود: علاوه بر همه اینها کودکانی که در 2 سال اول از شیر مادر تغذیه می شوند شانس کمتری برای ابتلا به بیماریه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه شیردهی به نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کرونا

نحوه شیردهی به نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کرونا