مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 06:352020-08-05اجتماعي

مرمت مسجد تاریخی مشیرالسلطنه تا یک ماه آینده آغاز می شود


فاز اول مرمت مسجد قجری مشیر السلطنه تا یک ماه آینده آغاز می شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، نصرالله آبادیان، شهردار منطقه 11 تهران درباره مرمت مسجد قجری مشیرالسلطنه اظهار داشت:  فاز اول مرمت بافت تاریخی مسجد و ساعت مشیر السلطنه که از اماکن تاریخی و اولین ساعت های شهری در پایتخت است، یک ماه آینده آغاز می شود.

وی افزود: مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه که به مسجد ساعت نیز معروف است؛ یکی از مسجدها و حوزه های علمیه ساخته شده در دوره قاجار است که در خیابان مولوی، کوچه تشکری موحد واقع شده است.

شهردار منطقه 11 تهران ادامه داد: اولویت برنامه های اداره زیباسازی منطقه 11حفظ و مرمت بافت تاریخی با رویکرد نگهداری از اماکن واجد ارزش است که بر همین اساس فاز اول پروژه مرمت مسجد مشیر السلطنه از شهریور آغاز خواهد شد.

وی در تشریح جزییات فاز اول مرمت این مسجد بیان کرد: در سال98 طرح مرمت این مسجد تاریخی با مشارکت و بررسی اساتید مجرب حوزه مرمت ابنیه تاریخی و اداره زیباسازی منطقه 11 به تحریر درآمد که پس از بررسی های اولیه و تأیید نهایی اصلاح و مرمت جداره ها و تعمیر ساعت شهری مناره مسجد انجام خواهد شد.

شهردار منطقه 11 تهران توضیح داد: مرمت جداره اصلی مسجد شامل سیمان کاری، آجرکاری و حذف زوائد بصری، مرمت کاشی سردر و پنجره ها و مرمت سقاخانه قدیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت مسجد تاریخی مشیرالسلطنه تا یک ماه آینده آغاز می شود

مرمت مسجد تاریخی مشیرالسلطنه تا یک ماه آینده آغاز می شود