مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 11:002020-08-04بين الملل

عضو پارلمان عراق: سرنوشت هزاران زن ایزدی از زمان حملات داعش نامعلوم است


یک عضو پارلمان عراق گفت که سرنوشت هزاران زن عضو گروه اقلیت ایزدی به دنبال حملات داعش به مناطق سکونت آنها در شرق استان نینوی همچنان نامعلوم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو پارلمان عراق روز دوشنبه تاکید کرد که سرنوشت هزاران زن ایزدی از زمانی که به دست عناصر داعش در سال 2014 ربوده شدند، همچنان نامعلوم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری بغداد الیوم ، ریزان الشیخ در بیانیه ای گفت: ایزدی ها از طوائف مهم در جامعه  عراق به طور کل و در منطقه کردستان عراق به طور خاص هستند و هدف اصلی جنایات و اقدامات وحشیانه گروهک تروریستی داعش شدند .

او روستای کوجو از جمله مناطق ایزدی نشین را هم که مورد حمله  تروریست های داعش قرار گرفت را نماد رشادت ایزدی ها خواند و گفت به لطف آن رشادت ها بود که دنیا از جنایات تروریست های داعش مطلع شد.

عضو پارلمان عراق گفت: شش سال گذشت و سرنوشت هزاران نفر از دختران و زنان ایزدی همچنان نامعلوم است و هیچ اطلاعی از آنها نیست.

ما از دولت مرکزی و دولت منطقه کردستان عراق می خواهیم یک راه حل ریشه ای برای این مشکل پیدا کنند، وگرنه آن دو را در پیگیری و تلاش جدی برای شناخت سرنوشت قربانیان حملات داعش مقصر خواهیم دانست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو پارلمان عراق: سرنوشت هزاران زن ایزدی از زمان حملات داعش نامعلوم است

عضو پارلمان عراق: سرنوشت هزاران زن ایزدی از زمان حملات داعش نامعلوم است