مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 10:152020-08-04فرهنگي

مسجد روستای کامه بجستان ثبت ملی شد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به ثبت مسجد روستای کامه شهرستان بجستان در فهرست آثار ملی ایران گفت: این بنا مربوط به اواخر دوره قاجار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابوالفضل مکرمی فر امروز با اشاره به ثبت مسجد روستای کامه شهرستان بجستان در فهرست آثار ملی ایران گفت: مسجد کامه به لحاظ موقعیت در استان خراسان رضوی، شهرستان بجستان، بخش مرکزی، دهستان بجستان، روستای کامه (16 کیلومتری جنوب شرقی بجستان) و درضلع شمال شرقی روستای کامه قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به ساختار و بررسی های میدانی از افراد سالخورده، این بنا مربوط به اواخر دوره قاجار است و بعد از آن در دوره های مختلف، دچار تغییرات و الحاقاتی در نمای بنا شده است.

مکرمی فر با اشاره به اینکه فرم کلی پلان این بنا مستطیل شکل و از نوع مساجد شبستانی بدون حیاط است، بیان کرد: این مسجد دقیقاً در موازات قبله بنا شده و رون معماری آن به صورت شمال شرقی- جنوب غربی است و از ضلع شمالی و شرقی بنا به باغات روستاییان، از ضلع غربی با بافت مسکونی و از ضلع جنوبی بنا به مسیر ارتباطی روستا متصل است.

مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد روستای کامه بجستان ثبت ملی شد

مسجد روستای کامه بجستان ثبت ملی شد