مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 07:452020-08-04سياسي

مشکلی برای تامین داروی مورد نیاز مردم وجود ندارد


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رییس سازمان غذا و دارو، دشمنان به دنبال ایجاد مشکلاتی برای تامین برخی داروهای خاص هستند اما مشکلی برای تامین داروی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رییس سازمان غذا و دارو، دشمنان به دنبال ایجاد مشکلاتی برای تامین برخی داروهای خاص هستند اما مشکلی برای تامین داروی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور اقای دکتر شانه ساز، رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت برای بررسی موضوع تامین داروی مورد نیاز کشور برگزار شد.

وی افزود: طبق گزارش آقای شانه ساز، در حال حاضر 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و جمهوری اسلامی ایران توانمندی ها و دستاوردهای خوب و قابل توجهی در تولید دارو، فرمولاسیون آن، دانش داروسازی و حتی تامین مواد اولیه داخلی داشته است.

نیاز واردات دارویی کشور حدود 3 درصد از داروی مصرفی است که حدود نیمی از آن مربوط به داروهایی است که جدیدا به شبکه دارویی دنیا معرفی شده و ما پس از طی یک فاصله زمانی، امکان تولید این داروها را داخل فراهم می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلی برای تامین داروی مورد نیاز مردم وجود ندارد

مشکلی برای تامین داروی مورد نیاز مردم وجود ندارد