مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 07:102020-08-04پزشكي

روش هایی برای کنترل استرس در محیط های کاری


به گفته روانشناسان یکی از چالش های جدی شاغلان، استرس و فشار روانی ناشی از محیط کار است، که با کاهش آن می توان به طور چشمگیری بازدهی بالاتر افراد در محیط کار را شاهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، رضا فریدی مشاور و روانشناس بالینی، درباره تحمل فشار روانی محیط کار، اظهار کرد: مدیریت بر فشار های روحی و روانی و به کنترل درآوردن این پدیده سهم اساسی و تأثیرگذار در روند موفقیت شغلی هر فرد دارد، چراکه فشار های روانی در کار، یکی از چالش های جدی افراد شاغل در عصر صنعتی شدن جوامع است و بازدهی فرد را تا حد زیادی کاهش می دهد.

این روانشناس با بیان اینکه فشار های روانی و شغلی را نباید الزاماً پدیده های مخرب به حساب آورد، بیان کرد: فشار ها را می توانیم به دو دسته تقسیم بندی کنیم.

دسته اول؛ فشار های خوشایند که مفیدند و نتایج خوبی دارند مثل فشار هایی که در ازدواج به وجود می آیند، اما همراه با شادی و امید هستند و دسته دوم؛ فشار های مخرب هستند که با فرسایش همراهند و نتایج ناگواری به دنبال دارند، برای مثال وقتی فردی مورد تهاجم محیط و مسائل مختلفی قرار می گیرد و فشار غیر منطقی بیشتر از توان و تحمل وی بر او وارد می شود و از پاسخ درست به آن باز می ماند مسلما در دراز مدت به جسم و روان او آسیب وارد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش هایی برای کنترل استرس در محیط های کاری

روش هایی برای کنترل استرس در محیط های کاری