مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 06:402020-08-04فرهنگي

14 مرداد روزی به یاد حسین پناهی؛ ورق بزن مرا و به آفتاب فردا بیندیش


14 مرداد 1399 شانزدهمین سالروز مرگ حسین پناهی است؛ شاعر، نویسنده و هنرمندی که بعد از رفتنش شناخته و البته در استان به فراموشی سپرده شد.

- خبرگزاری فارس-طیبه سادات سعادتی نیک-14 مرداد یادآور سالروز درگذشت حسین پناهی شاعر و هنرمندی از دیار سوق است؛ روستازاده ای از دژکوه که با سادگی و صفایش در دل ها ماندگار شد.

حسین پناهی هنرمندی که شعر و سینما را در آهم آمیخت و هنر بازیگری اش از او سینمای تک نفره ساخت.

او با وجود کارنامه سینمایی و تلویزیونی بیشتر شاعر بود این شاعرانگی در ذره ذره وجودش نفوذ داشت اما وجه شاعرانه شخصیت پناهی در زمان حیاتش کمرنگ بود و بیشتر او را بعد از مرگ به عنوان شاعر می شناسند.

اکثر کسانی که حسین را از نزدیک می شناسند معتقدند وی بیش از این که بازیگر باشد شاعر بود اما نصرالله حکمت در کتاب فیلسوف دیوانه با اشاره به خاطره ای از مدیر یکی از انتشاراتی هایی که برای اولین بار به خود جرات داد اشعار متفاوت و خیال انگیز حسین پناهی که از زوایه متفاوتی به جهان می نگریست را منتشر کند به وی لقب فیلسوف داد که اتفاقا این نام بر حسین ماند و بعدها طرفداران پرشمار وی لقب فیلسوف قرن را برای وی برگزیدند.

  14 مرداد سال 83 صدای پای مرگ در خانه حسین پیچید و او را به سکوت ابدی فرو برد تا سادگی و صمیمت اش را در دنیای دیگری تداوم بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 مرداد روزی به یاد حسین پناهی؛ ورق بزن مرا و به آفتاب فردا بیندیش

14 مرداد روزی به یاد حسین پناهی؛ ورق بزن مرا و به آفتاب فردا بیندیش