مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 19:202020-08-03اقتصادي

گوجه هایی که بر زمین ماند و پوسید


سریال تکراری افت قیمت خرید محصولات کشاورزی این بار کام گوجه فرنگی کاران گلستانی را تلخ کرد تا آنجا که تا امروز طرح حمایتی دولت هم نتوانست اندکی از مشکلات کشاورزان گوجه کار را کم کند.

- ایسنا/گلستان سریال تکراری افت قیمت خرید محصولات کشاورزی این بار کام گوجه فرنگی کاران گلستانی را تلخ کرد تا آنجا که تا امروز طرح حمایتی دولت هم نتوانست اندکی از مشکلات کشاورزان گوجه کار را کم کند.

امسال گوجه فرنگی با پیش بینی تولید بیش از 200 هزار تن در سطح 4700 هکتار از اراضی کشاورزی گلستان کشت شد؛ سالانه 35 تا 40 درصد گوجه تولیدی در گلستان در قالب تازه خوری مورداستفاده قرار می گیرد و مابقی به کارخانجات رب تحویل داده می شوند.

امسال بخشی از گوجه که به صورت تاره خوری مورد استفاده قرار گرفت با قیمت مناسب تری به فروش رسید اما قیمت بخش اعظمی از گوجه ها که مصرف ربی داشتند، وضعیت مناسبی نداشت.

تعدادی از کشاورزان گوجه کار معتقدند با توجه به قیمت پایین خرید و هزینه های تامین جعبه، حمل و کمیسیون، برداشت محصول برای آنها مقرون به صرفه نیست و محصول خود را برداشت نکردند.

یک کشاورز به ایسنا گفته، خرج و دخلش به هم نمی خواند و اضافه کرد: امسال گوجه ربی را با قیمت 500 تومان از ما خریداری می کنند که اصلاً برای ما صرفه اقتصادی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوجه هایی که بر زمین ماند و پوسید

گوجه هایی که بر زمین ماند و پوسید