مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 16:352020-08-03بين الملل

تعهد نخست وزیر عراق به پیگیری وضعیت ایزدی های مفقودی در حملات داعش


نخست وزیر عراق بر تعهد دولت خود به پیگیری وضعیت اعضای اقلیت ایزدی در این کشور تاکید کرد که در حملات سال 2014 داعش به مناطق سکونت آنها ربوده یا مفقود شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز دوشنبه میزبان هیئتی مرکب از چند شهروند زن و مرد ایزدی بود که در حمله سال 2014 داعش به مناطق سکونت آنها به دست این گروهک تروریستی ربوده شده و سپس از چنگ آن فرار کرده بودند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم ، دفتر اطلاع رسانی نخست ویر عراق در بیانیه ای تاکید کرد: الکاظمی ضمن استقبال از هیئت ایزدی ها جنایت وحشیانه تروریست های داعش به ایزدی ها و شرایط سختی را که آنها پس از اشغال مناطق و روستاهایشان در آن به سر می بردند، محکوم کرد .

نخست وزیر عراق تاکید کرد: فاجعه ای که برای ایزدی ها رخ داد، دردی برای عراق بود که هرگز تکرار نخواهد شد و جنایت وحشیانه ای بود که مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفت و همه دنیا با آنها اعلام همبستگی کردند .

الکاظمی خطاب به هیئتی ایزدی گفت: عراق کشور شماست و دولت برای ملاحظه همه اقوام ملت عراق و حفظ هویت آنها اهتمام دارد زیرا تنوع قومی در عراق یک فاکتور قدرت و نه ضعف است .

نخست وزیر عراق همچنین به جستجوی جدی ایزدی های ربوده شده توسط داعش متعهد شد و گفت که برای پیدا کردن آنها و پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد نخست وزیر عراق به پیگیری وضعیت ایزدی های مفقودی در حملات داعش

تعهد نخست وزیر عراق به پیگیری وضعیت ایزدی های مفقودی در حملات داعش