مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 11:402020-08-03اقتصادي

تصویب ایین نامه ای در مورد نقل و انتقال مطالبات بانک ها


هیئت وزیران آیین نامه اجرایی موضوع نحوه نقل و انتقال مطالبات بانک ها از دولت و اشخاص غیردولتی و نیز مطالبات بانک مرکزی از بانک ها در بازار بین بانکی را تصویب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه 5 مرداد 1399 به پیشنهاد بانک مرکزی و به استناد بند (و) تبصره (5) قانون بودجه سال 1399 کل کشور، آیین نامه اجرایی این بند در مورد نحوه نقل و انتقال مطالبات بانک ها از دولت و اشخاص غیردولتی و نیز مطالبات بانک مرکزی از بانک ها در بازار بین بانکی را تصویب کرد.

به موجب آیین نامه فوق، بانک طلبکار می تواند (با تأیید بانک مقصد) پس از تأیید بانک مرکزی، نسبت به انتقال مطالبات خود از دولت و اشخاص غیردولتی به بانک مقصد و ارایه درخواست به وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت صدور اسناد تسویه خزانه نوع دوم خود به نفع بانک مقصد اقدام نماید.

همچنین در مواردی که بدهی بانک ها به بانک مرکزی کمتر از مطالبات اشخاص متقاضی مشمول اسناد تسویه خزانه نوع دوم از دولت باشد، بانک طلبکار با درخواست اشخاص متقاضی مجاز است با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، موافقت بانک مقصد (با رعایت سقف بدهی بانک مقصد به بانک مرکزی) و تأیید بانک مرکزی، نسبت به انتقال مبلغ مازاد به سایر بانک­های بدهکار به بانک مرکزی اقدام و نتیجه را به وزارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب ایین نامه ای در مورد نقل و انتقال مطالبات بانک ها

تصویب ایین نامه ای در مورد نقل و انتقال مطالبات بانک ها