مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 09:102020-08-03حوادث

دستگیری 30 نفر از متهمان آتش افروزی در جنگل ها و مراتع خوزستان


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان گفت: 20 پرونده قضایی برای عاملان آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها تشکیل شده و 30 نفر از متهمان تاکنون بازداشت شده‌اند.

سرهنگ عزیز قلاوند دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این پرونده‌ها مربوط به چهار ماهه نخست امسال است که برای آتش سوزی‌های سهوی یا عمدی در یک هزار و 215 هکتار از منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع تشکیل شده است.

وی افزود: بیشترین میزان آتش سوزی در دزفول با پنج فقره پرونده تشکیل شده که مربوط به آتش سوزی به دلیل درگیری طایفه‌ای بوده و مابقی نیز مربوط به شهرستان‌های مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند، اندیمشک، لالی، اندیکا، ایذه، امیدیه و شوش است.

قلاوند همچنین گفت: 104 فقره آتش سوزی در 2 هزار و 76 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در منابع طبیعی، رخ داده که پارسال در همین مدت 95 فقره بوده و کمتر از 10 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، 94 درصد از آتش سوزی‌های سطحی بوده یعنی منجر به نابودی کامل عرصه نشده است.

وی اضافه کرد: نقطه برجسته امسال این بود که موفق شدیم از سوختن شدید جنگل‌ها جلوگیری کنیم، به طوری که از هفت درصد از آتش سوزی‌ها که در مناطق جنگلی رخ داده، بیشتر آن (84 درصد) سطحی بوده، به این معنی که باعث سوختن تنه درختان نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 30 نفر از متهمان آتش افروزی در جنگل ها و مراتع خوزستان

دستگیری 30 نفر از متهمان آتش افروزی در جنگل ها و مراتع خوزستان