مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 09:002020-08-03اقتصادي

مقابله با احتکار مسکن از طریق اخذ مالیات بر خانه های خالی


نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح مالیات بر خانه های خالی گفت: هدف این قانون فقط مقابله با احتکار مسکن است و به افرادی که چند مسکن دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیشب در برنامه پایش که با موضوع بررسی اقدامات مجلس برای مهار قیمت مسکن پخش شد، با اشاره تاریخچه 50 ساله مسئله خانه های خالی در کشور گفت: در سال 94 در بازنویسی قانون مالیات، موضوع مالیات بر خانه های خالی وارد قانون شد، تا امروز سامانه ملی املاک و اسکان، کمتر از یک سوم واحدهای مسکونی را ثبت کرده است و هنوز تعداد خانه های خالی مشخص نیست.

وی ادامه داد: هدف این قانون فقط مقابله با احتکار مسکن است و به افرادی که چند مسکن دارند، کاری ندارد، بلکه می گوید خانه ها باید به بازار عرضه شود و خالی نماند.

خاندوزی افزود: در پیش نویسی که این روزها در خصوص اصلاح این قانون در حال نوشتن است، ما فرض را بر این خواهیم گذاشت مقابل همه کدپستی منازل مسکونی کشور باید یک کد ملی وجود داشته باشد تا خانه پر تلقی گردد وگرنه در سیستم این خانه خالی منظور می شود.

این مکانیزم تا حد بسیار زیادی کمک می کند برای اینکه مالیاتی پرداخت نگردد، خانه ای خالی نماند، هدف این قانون مجبور کردن اقلیتی است که بیش از 100 واحد مسکونی دارند و برای س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با احتکار مسکن از طریق اخذ مالیات بر خانه های خالی

مقابله با احتکار مسکن از طریق اخذ مالیات بر خانه های خالی