مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 09:002020-08-03اقتصادي

دلیل کاهش عرضه روغن پایه در بورس چه بود؟


سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت درباره عرضه قطره چکانی روغن پایه به بورس گفت: علت به رفتار نامتعارف یک شرکت باز می گردد، همین شرکت 750 هزار تن لوب کات خریداری می کند و از این مقدار لوب کات می توان 350 هزار تن روغن خام تولید کرد.

- جی پلاس، محمدرضا کلامی در گفتگو با بخش خبری شبکه یک سیما افزود: سران محترم سه قوه در سال 1397 و 1398 سه ابزار برای تنظیم بازار در اختیار ستاد تنظیم بازار قرارداده بودند که این سه ابزار شامل وضع عوارض صادراتی یا اعلام ممنوعیت صادرات، جمع آوری محصولات خاص در زمان افزایش تولید و عرضه آن در زمان افزایش مصرف و همچنین قیمت گذاری کالاست.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت ارز، تمایل برای صادرات افزایش می یابد به سئوالات مطروحه در خصوص میزان تولید لوب کات و روغن پایه در کشور پاسخ داد و تاکید کرد: در شرایط کنونی با افزایش نرخ ارز تمایل برای صادرات افزایش یافته است.

دبیر ستاد تنظیم بازار در توضیح این مطلب بیان کرد: لوب کات ماده اولیه تولید روغن پایه است و سالانه یک میلیون و 700 هزار تن لوب کات در کشور تولید می شود که این ماده در چهار پالایشگاه روغن‎سازی به روغن خام(روغن پایه) تبدیل می شوند.

کلامی میزان تولید روغن پایه در کشور را برابر با 850 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: یکی از چهار پالایشگاهی که فعلا 90 درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل کاهش عرضه روغن پایه در بورس چه بود؟

دلیل کاهش عرضه روغن پایه در بورس چه بود؟