مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 08:552020-08-03اقتصادي

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در دام شیادان جان می دهند


هرچند در سالجاری با افزایش حفاری های غیرمجاز مواریث تاریخی و البته افزایش دستگیری این سوداگران در استان تاریخی یزد مواجه هستیم که بعضاً برخی از این اقدامات سودجویانه منجر به از دست دادن جان این افراد شده است.

- ایسنا/یزد هرچند در سالجاری با افزایش حفاری های غیرمجاز مواریث تاریخی و البته افزایش دستگیری این سوداگران در استان تاریخی یزد مواجه هستیم که بعضاً برخی از این اقدامات سودجویانه منجر به از دست دادن جان این افراد شده است.

این روزها حفاری های غیرمجاز برای کشف آثار باستانی و به اصلاح عتیقه با شیوع کرونا و رکود صنعت گردشگری روند رو به افزایشی پیدا کرده به طوری که برخی افراد سودجو حتی در این رابطه نسبت به انجام اقداماتی عجیب مانند برگزاری تورهای حفاری و دوره های آموزشی اقدام کرده و به این معضل هر چه بیشتر دامن می زنند.

یزد نیز به عنوان سرزمینی تاریخی و غنی از میراث فرهنگی، از این قاعده مستثنی نیست و حفاری های غیرمجاز و سرقت آثار تاریخی در این استان از نگرانی های مسئولان و میراث دوستان است ولی با وجود این که در سال های اخیر برخوردهای قاطعانه با حفاران غیرمجاز در این استان افزایش یافته، برخی از این افراد در دام شیادان گرفتار شده و بعضاً حتی جان خود را در این مسیر از دست می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در دام شیادان جان می دهند

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در دام شیادان جان می دهند