مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 06:452020-08-03بين الملل

طالبان: 1000 نفر از زندانیان دولتی افغانستان آزاد شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان دردوحه در توییتر خود نوشت براساس توافقنامه 29 فوریه بین طالبان و آمریکا باید پنج هزار زندانی این گروه و 1000 هزار زندانی دولتی آزاد می شد، - طالبان اعلام کرد روند تکمیل آزادی 1000 نفر از زندانیان دولتی از زندان های این گروه در سراسر افغانستان تکمیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان دردوحه در توییتر خود نوشت براساس توافقنامه 29 فوریه بین طالبان و آمریکا باید پنج هزار زندانی این گروه و 1000 هزار زندانی دولتی آزاد می شد، این گروه تمام یکهزار نفر را آزاد و این روند را تکمیل کرده است.

وی افزود: رهبری طالبان به مناسبت عید قربان 82 تن از زندانیان باقی مانده را در استان های هرات، فراه، غور، نیمروز، زابل و بلخ آزاد کرده اند.

طالبان در واکنش به برگزاری لویه جرگه مشورتی برای تعیین تکلیف 400 زندانی طالبان به طلوع نیوز افغانستان گفته است که هرگونه تأخیر در روند آزادی زندانیان به معنی ادامه جنگ است.

رییس جمهوری افغانستان روزعیدقربان در کابل گفت که صلاحیت آزادی 400 تن از زندانیان گروه طالبان را ندارد و به همین دلیل برای آزادی آن ها لویه جرگه مشورتی را فراخواهد خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: 1000 نفر از زندانیان دولتی افغانستان آزاد شدند

طالبان: 1000 نفر از زندانیان دولتی افغانستان آزاد شدند