مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 04:402020-08-03سياسي

جزییات درخواست مجلس برای مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت بازرگانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت بازرگانی به مدت یک سال به هیئت رییسه مجلس تقدیم شد.

- احتراماً در خصوص طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی که به دلیل ابهام شورای نگهبان مبنی بر مغایرت با اصل 85 قانون اساسی، به مجلس اعاده شده است، با عنایت به ماده 193 آیین نامه داخلی مجلس، تقاضا می شود طرح مذکور به مدت یک سال مسکوت بماند.

از جمله دلایل این درخواست:1- با توجه به زمان محدود باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم، امکان ایجاد تشکیلات اداری وزارت خانه جدید در سطح کشور به صورت مناسب و منطقی وجود ندارد.

2- مغایرت با اسناد بالادستی از جمله بند الف ماده 28 قانون برنامه ششم مبنی بر کوچک سازی و چابک سازی دولت3- بار مالی و اجرایی ایجاد وزارت خانه جدید آن هم در شرایط پیچیده و دشوار اقتصادی و کسری شدید بودجه4- در اختیار داشتن ابزار های لازم برای تنظیم بازار توسط دولت از جمله معاونت بازرگانی وزارت صمت و شرکت بازرگانی دولتیبراساس این گزارش، در ماده 193 قانون آیین نامه داخلی مجلس آمده است: در صورتی که حداقل بیست و پنج نفر از نمایندگان تا قبل از اتمام رسیدگی نهایی در مجلس کتبا از مجلس تقاضا کنند که طرح یا لایحه قانونی واصل شده به مجلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات درخواست مجلس برای مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت بازرگانی

جزییات درخواست مجلس برای مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت بازرگانی