مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-03سياسي

ماجرای انتقال 40 هزار قطعه میراثی به زیرزمین مرقد امام خمینی (ره)


مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی کشور گفت: فضای 25 هزار متری قرار است توسط تولیت مرقد امام خمینی (ره) در شهر آفتاب به وزارت میراث فرهنگی واگذار شود.

- محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره ماجرای انتقال 40 هزار قطعه میراثی از دوران پارینه سنگی تا قاجار به زیرزمین مرقد امام خمینی (ره) اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و ماجرا به این صورت است که در مجموعه شهر آفتاب فضای 25 هزار متری مسقف وجود دارد که قرار است این فضا به صورت 100 درصدی به وزارت میراث فرهنگی واگذار شود.

وی با بیان اینکه این فضا توسط تولیت مرقد امام خمینی (ره) ساخته شده و قرار است به وزارت میراث فرهنگی تحویل داده شود، گفت: در این فضا مخازن امنی در نظر خواهیم گرفت که مجموعه آثار تاریخی در هنگام حوادث احتمالی طبیعی و جنگ دچار آسیب نشوند و مکان امنی در برابر حوادث برای نگهداری اشیاء تاریخی باشد.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی کشور با اشاره به اینکه ایجاد مخازن امن برای حفظ آثار تاریخی در همه استان ها مدنظر قرار گرفته است گفت: البته مخازن امنی که در این فضای 25 هزار متری شهر آفتاب در نظر گرفته شده هنوز اجرایی نشده است و این اقدام مستلزم اعتبار و اقدامات حقوقی است که احتمالاً این پروژه چند سال به طو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای انتقال 40 هزار قطعه میراثی به زیرزمین مرقد امام خمینی (ره)

ماجرای انتقال 40 هزار قطعه میراثی به زیرزمین مرقد امام خمینی (ره)