مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 03:552020-08-03سياسي

خطیب طراز اولی که همچنان آثار خیرش در یزد جاری و ساری است


محقق و پژوهشگر فرهنگ عامه یزد از حجت الاسلام مرحوم سیدعلی محمد وزیری بنیانگذار کتابخانه وزیری که اشتهارش به وضع و خطابه هایش بوده است، یاد کرد و از جمله اقدامات وی در دوران ستمشاهی رضاخان را پیشنهاد تعطیلی رسمی روز شهادت امام جعفرصادق(ع) در مجلس شورای ملّی آن زمان ذکر کرد.

- ایسنا/یزد محقق و پژوهشگر فرهنگ عامه یزد از حجت الاسلام مرحوم سیدعلی محمد وزیری بنیانگذار کتابخانه وزیری که اشتهارش به وضع و خطابه هایش بوده است، یاد کرد و از جمله اقدامات وی در دوران ستمشاهی رضاخان را پیشنهاد تعطیلی رسمی روز شهادت امام جعفرصادق(ع) در مجلس شورای ملّی آن زمان ذکر کرد.

حسین مسرت یکی از بزرگان معاصر یزد به واسطه ی خدمات ارزنده ای که به شهر یزد انجام داد را مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی محمّد وزیری یزدی بنیانگذار کتابخانه وزیری یزد خواند و گفت: حجت الاسلام وزیری فرزند سیدمهدی یزدی، از وعاظ طراز اوّل یزد بود که در سال 1312 هجری قمری در این دیار کهن متولّد شد.

وی با بیان این که نسب حجت الاسلام وزیری به سادات عریضی یزد و در نهایت به امام جعفر صادق(ع) می رسد، ادامه داد: وی دروس مقدّماتی فارسی و عربی را در یزد و در نزد پسر دایی خود فرا گرفت و سپس در مدارس علمیه ی مصلی شفیعیه و خان یزد تحصیلات خود را زیر نظر علمای طراز اوّل ادامه داد و پس از فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطیب طراز اولی که همچنان آثار خیرش در یزد جاری و ساری است

خطیب طراز اولی که همچنان آثار خیرش در یزد جاری و ساری است