مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 07:252020-08-02سياسي

آزادسازی فضای پیرامونی چنارهای 300ساله آقایان میامی


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی از مرمت بافت تاریخی میامی واقع در حریم درجه یک کاروانسرا و بهسازی اطراف درختان چنار محور تاریخی عمارت ثبت شده آقایان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

- آزادسازی فضای پیرامونی چنارهای 300ساله "آقایان"میامی ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی از مرمت بافت تاریخی میامی واقع در حریم درجه یک کاروانسرا و بهسازی اطراف درختان چنار محور تاریخی عمارت ثبت شده "آقایان" در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

محمد صادق رضویان یکشنبه 12 مرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجر فرش و آزادسازی اطراف درختان کهنسال چنار مسیر کوچه آقایان و اجرای سیم گل و کاهگل بدنه است.

وی هدف از مرمت را حفاظت از آثار ارزشمند و بافت تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی را به سیمای این شهر بخشیده و در همین راستا بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی دارای اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی فضای پیرامونی چنارهای 300ساله آقایان میامی

آزادسازی فضای پیرامونی چنارهای 300ساله آقایان میامی