مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 00:152020-08-01اقتصادي

40 میلیارد دلار خسارت در میدان نفتی آزادگان/ثمره فسخ یک قرارداد


مدیرعامل اسبق شرکت متن می گوید که تبعات تاخیر بهره برداری از میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی بیش از 40 میلیارد دلار ضرر تاکنون و تا چند سال آینده بوده که خطایی فاحش و توجیه ناپذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یکی از عجایب صنعت نفت ایران آن هم در بخش خشکی که سابقه فعالیت حدود 100 ساله در آن وجود دارد، ظرفیت تولید 100 هزار بشکه ای از بزرگترین میدان نفتی جمهوری اسلامی ایران است؛ میدانی مشترک با عراق که 23 سال از کشف آن می گذرد و در این مدت، چند حلقه چاه حفاری شد و تولید به شکلی ناهمگون شکل گرفت.

میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی یک مورد استثنایی در تاریخ صنعت نفت ایران است، میدانی که قرار بود حداقل 360 هزار بشکه تولید کند ولی این رقم تبدیل به یک رؤیا شده است.

زنگنه چندی پیش وقتی قرارداد توسعه این میدان با شرکت داخلی امضا شد، گفت: میدان نفتی مشترک آزادگان را در شرایط بدی تحویل گرفتیم اما خوشبختانه خوب عمل کردیم.

ناجی سعدونی، مدیرعامل اسبق شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) که همه قراردادهای میادین غرب کارون شامل یادآوران، یاران، آزادگان شمالی و جنوبی توسط وی امضا شده بود برای نخستین بار در گفت وگویی مشروح ناگفته هایی از توسعه غرب کارون و آزادگان جنوبی را بیان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 میلیارد دلار خسارت در میدان نفتی آزادگان/ثمره فسخ یک قرارداد

40 میلیارد دلار خسارت در میدان نفتی آزادگان/ثمره فسخ یک قرارداد