مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 10:302020-08-01پزشكي

هشدار دامپزشکی درباره شیوع بیماری تب 3 روزه


معاون سلامت دامپزشکی کردستان در مورد بروز بیماری تب 3 روزه در گاو به دامداران هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ناصر مخدوم اظهار کرد: این بیماری یک بیماری ویروسی نادر بوده که مشترک بین انسان و حیوان نیست و به راحتی به درمان پاسخ می‌دهد.

در حال حاضر احتمال وقوع بروز و شیوع بیماری ویروسی تب سه روزه گاوی وجود دارد و مناسب‌ترین راهکار برای به حداقل رساندن ضایعات و خسارت‌های اقتصادی ناشی از بروز این بیماری، تشخیص سریع مبتلایان و درمان مناسب بیماری است.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان ذکر کرد: بیماری با درمان به خوبی پاسخ می‌دهد و دامداران در صورت مشاهده علائمی همچون کاهش تولید شیر و وزن دام همراه با تب ناگهانی، لنگش، عدم تعادل در راه رفتن، بی اشتهایی، ریزش اشک، ترشحات بزاق و بینی، درد و خشکی مفاصل و سفتی شدید عضلات به درمانگاه های دامپزشکی مراجعه کنند.

مخدوم سمپاشی اماکن دامی بر علیه حشرات را یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه اعلام و بیان کرد: با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت پشه ها و بندپایان به عنوان ناقلان اصلی این بیماری انتظار داریم دامداران توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و نسبت به سمپاشی بدن دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام در اولین فرصت اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی درباره شیوع بیماری تب 3 روزه

هشدار دامپزشکی درباره شیوع بیماری تب 3 روزه