مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 10:002020-08-01سياسي

توضیح تازه اوقاف: موقوفه قریه ملار با قله دماوند تفاوت دارد


مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ماجرای وقف کوه دماوند گفت: موقوفه قریه ملار مربوط به 90 سال پیش است.

پهلوی اول این ملک را تملک کرد و در سال 1321 که قانون املاک واگذاری تصویب شد این موضوع در دادگاه مطرح شد و با رای هیات رسیدگی موضوع قانون املاک واگذاری، سند مالکیت باطل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه مجتبی باقرزاده گفته است: طبق رای دیوان عالی کشور در سال 1374وقفیت قریه و مراتع ملار احراز و اثبات شد و بر اساس همین دادنامه در سال 84سند مالکیت موقوفه که بانیت بهداشت عمومی مردم ،عمران وعزاداری محرم درمنطقه است، صادر شد.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف اضافه کرده است: ما از همان اول هم گفتیم قله دماوند وقف نیست ، بلکه قریه ملار وقف است و در همین زمینه موضع رسمی معاون سازمان ثبت اسناد واملاک و سخنگوی قوه قضاییه نیز موید این مطلب بوده است و موقوفه قریه ملار هیچ ارتباطی با قله دماوند ندارد.

وی ازمدیرکل حقوقی سازمان جنگل ها نیز پرسیده: نقض رای دیوان عالی کشور براساس رای کدام دادگاه صورت گرفته و آیا اداره ثبت راسا مبادرت به ابطال سند ادعایی ایشان کرده است؟


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح تازه اوقاف: موقوفه قریه ملار با قله دماوند تفاوت دارد

توضیح تازه اوقاف: موقوفه قریه ملار با قله دماوند تفاوت دارد