مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 05:502020-08-01حوادث

ردپای بحران اقلیمی در سیلاب اخیر بنگلادش


کارشناسان از ردیابی آثار و نشانه های بحران اقلیمی در وقوع سیلاب اخیرِ بنگلادش خبر دادند که موجب شده یک سوم از خشکی های این کشور به زیر آب فرو رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود یک سوم از خشکی های بنگلادش به دلیل وقوع سیلاب مهیب در هفته های اخیر به زیر آب فرو رفته و بحران اقلیمی در بروز این فاجعه نقش داشته است.

این سیلاب گسترده که زندگی میلیونها انسان را در این کشور تحت تاثیر قرار داده و به مرگ بیش از 100 نفر منجر شده به دنبال وقوع طوفان مهیب آمفان در ماه مه بود که در بنگلادش رخ داد.

کارشناسان مرکز بین المللی توسعه و تغییرات اقلیمی در بنگلادش اظهار داشتند: در حوادث اخیر می توان ردپای تغییرات اقلیمی را در بزرگی و مقیاس این حوادث شاهد بود.

به گفته محققان در واقع علت وقوع چنین حوادثی، تغییرات اقلیمیِ طبیعی نیست بلکه شدت قابل توجه آن به دلیل دخالت ما در سیستم آب و هوایی بوده است.

در ماه مه نیز در پی وقوع طوفان آمفان که مناطق ساحلی در بنگلادش را درنوردید، زندگی 162 میلیون نفر تحت تاثیر قرار گرفت و در مناطقی از هند نیز گزارش شد.

بر اثر این طوفان هم بیش از 100 نفر جان خود را از دست دادند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مقامات بنگلادش اعلام کرده اند: در سیلاب های اخیر 129 نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای بحران اقلیمی در سیلاب اخیر بنگلادش

ردپای بحران اقلیمی در سیلاب اخیر بنگلادش