مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 05:002020-08-01پزشكي

موسیقی موتسارت و کاهش دفعات تشنج در مبتلایان به صرع


یک مطالعه بالینی نشان داد که گوش دادن روزانه موسیقی موتسارت می تواند تعداد دفعات تشنج در بیماران مبتلا به صرع را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، در این مطالعه که به کمک دکتر مرجان رفیعی از موسسه مغز کرمبیل در کانادا انجام شد، اثر موسیقی Sonata for Two Pianos in D Major, K.

448 موتسارت بر کاهش دفعات تشنج در بیماران مبتلا به صرع نسبت به یک محرک شنیداری دیگر - نسخه دیگری از این قطعه موسیقی که دارای ویژگی های محاسباتی یکسان اما به هم ریخته و فاقد ریتم بود- مقایسه شد.

دکتر رفیعی که نویسنده اصلی مقاله این مطالعه است، گفت: در 15 تا 20 سال گذشته، اطلاعات زیادی در مورد این موضوع آموخته ایم که گوش دادن به یکی از موسیقی های موتسارت در افراد مبتلا به صرع موجب کاهش دفعات تشنج در آنها می شود.

اما یکی از سوال هایی که به آن پاسخی داده نشده این است که آیا افراد با گوش دادن به یک محرک شنوایی دیگر - یک قطعه درهم ریخته از موسیقی موتسارت - کاهش مشابهی را در دفعات تشنج نشان می دهند یا خیر.

وی افزود: محققان در این مطالعه جدید که یک سال بطول انجامید، 13 بیمار را مورد بررسی قرار دادند.

محققان این بیماران را به دو دسته تقسیم کردند؛ گروه اول ابتدا مدت سه ماه هر روز به موسیقی سوناتای موتسارت گوش دادند و سپس مدت سه ماه دیگر نسخه دیگری از این قطعه موسیقی که دارای ویژگی های محاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی موتسارت و کاهش دفعات تشنج در مبتلایان به صرع

موسیقی موتسارت و کاهش دفعات تشنج در مبتلایان به صرع