مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-01اقتصادي

ممانعت از خروج ارز با ساخت قطار ملی


مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه خودکفایی در ساخت قطعات مترو، کمبود ناوگان حمل و نقل ریلی را برطرف می کند، گفت: انجام پروژه قطار ملی مانع خروج ارز از کشور می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، علی امام درباره روند ساخت قطار ملی اظهارداشت: یکی از مهم ترین و کلیدی ترین اقدامات در پروژه قطارملی، طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای اولین بار و با استفاده از تخصص مهندسان و طراحان شرکت های دانش بنیان داخلی است .

وی افزود: در این فرایند زنجیره کامل سیستم رانش شامل ترکشن موتور، گیربکس و کوپلینک، باکس برق فشار قوی (HV Box)، مبدل برق کمکی (ACM)، مبدل کنترل ترکشن موتور (MCM)، مقاومت ترمزی (DBR) و سلف خط (Line Inductor) بومی سازی شده که سهم حدود 25 درصدی در کل قطار را دارد.

این موضوع علاوه بر تامین نیاز ساخت قطار مترو، در تامین لوازم یدکی مصرفی و همچنین در تعمیرات اساسی ناوگان کنونی نیز دارای اهمیت بسزایی است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: با اتمام تست های مورد نیاز، ایران جزء چند کشور محدود در طراحی و تولید سیستم رانش در دنیا قرار می گیرد.

همچنین برای اولین بار در داخل و در قالب این پروژه شبکه کنترل و مانیتورینگ قطار (TCMS) به دست مهندسین کشور راه اندازی می شود که با داشتن سهمی حدود 5.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممانعت از خروج ارز با ساخت قطار ملی

ممانعت از خروج ارز با ساخت قطار ملی