مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 03:402020-08-01پزشكي

اهداکنندگان مستمر خون، کمتر دچار سکته مغزی می شوند


مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: افرادی که مرتب و مستمر خون اهدا می کنند در قیاس با افرادی که سابقه اهدای خون ندارند، کمتر دچار بیماری های ناشی از لخته های خون مانند سکته های مغزی می شوند.

- ایسنا/همدان مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: افرادی که مرتب و مستمر خون اهدا می کنند در قیاس با افرادی که سابقه اهدای خون ندارند، کمتر دچار بیماری های ناشی از لخته های خون مانند سکته های مغزی می شوند.

دکتر افشین محمدی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با فواید اهدای خون، بیان کرد: اهداکنندگان کسانی هستند که خود را داوطلب انجام یک کار خیر کرده اند، افرادی که این حس را دارند در بسیاری از موارد دیگر اجتماعی هم از این نوع فعالیت های داوطلبانه انجام می دهند و حتی در کشورهای اروپایی افرادی که اهداکننده خون هستند را شناسایی می کنند و برخی کارهای اجتماعی را به این افراد می سپارند چراکه عقیده دارند این افراد به مشارکت در کارهای خیر علاقه دارند و بدون چشمداشت فعالیت می کنند.

وی در بحث علمی فواید اهدای خون به این نکته اشاره کرد که عمر گلبول قرمز بین 90 تا 120 روز است و این گلبول ها هر چه پیگرد می شوند توانایی حمل اکسیژن در آنها کاهش می یابد بنابراین هنگام اهدای خون، شما ناخودآگاه مغز استخوان را تحریک می کنید تا گلبول قرمز جدیدی بسازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداکنندگان مستمر خون، کمتر دچار سکته مغزی می شوند

اهداکنندگان مستمر خون، کمتر دچار سکته مغزی می شوند