مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 مرداد 1399 ساعت 05:302020-07-31اقتصادي

وقف جنگل های هیرکانی باعث حذف آنها از ثبت جهانی می شود؟


تیرماه سال گذشته 310 هزار هکتار از حدود دو میلیون هکتار جنگل های هیرکانی به عنوان دومین میراث طبیعی ایران پس از «بیابان لوت» در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، - تیرماه سال گذشته 310 هزار هکتار از حدود دو میلیون هکتار جنگل های هیرکانی به عنوان دومین میراث طبیعی ایران پس از بیابان لوت در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، اما اقدامی که اخیرا انجام شده می تواند باعث از بین رفتن این دستاورد شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ چند روزی است که اعطای مالکیت 5600 هکتار از جنگل های آق مشهد ساری به یک شخص بر اساس یک سند قدیمی باعث واکنش های زیادی شده است این در حالیست که این 5600 هکتار بخشی از جنگل های هیرکانی است که سال گذشته در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

جنگل های هیرکانی، منطقه ای جنگلی در کرانه جنوبی دریای کاسپین و بخش شمالی رشته کوه های البرز که غنای فرهنگی و تنوع زیستی، گونه های بومی نادر و منحصر به فرد گیاهی و جانوری و زیبایی حیرت انگیز طبیعی آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

این جنگل ها نوار سبزی به طول 850 کیلومتر و مساحت یک میلیون و 850 هزار هکتار هستند که سواحل جنوبی دریای کاسپین را پوشانده اند و باقی مانده جنگل های پهن برگ خزان کننده از دوران سوم زمین شناسی هستند و فرآیند تکامل آن ها از 25 تا 50 میلیون سال پیش به شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف جنگل های هیرکانی باعث حذف آنها از ثبت جهانی می شود؟

وقف جنگل های هیرکانی باعث حذف آنها از ثبت جهانی می شود؟