مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 مرداد 1399 ساعت 04:102020-07-31سياسي

کرونا مانع حضور عاشقان برای قرائت دعای عرفه در کربلا نشد


با وجود ممنوعیت برپایی مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، جمعی از عاشقان حسینی از شهرهای دور و نزدیک صبح پنج شنبه قبل از بسته شدن سیطره های کربلا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یکی از اعمال مورد تأکید در روز عرفه، زیارت سیدالشهدا (ع) است.

بر همین اساس، هر سال در چنین ایامی شیعیان کشورهای مختلف با حضور در کربلا، به زیارت امام حسین (ع) و قرائت دعای عرفه می پردازند.

اما امسال با شیوع کرونا، مرزهای عراق بسته و بسیاری از شهرهای این کشور قرنطینه شد و پس از آن استاندار کربلا از عدم پذیرش زائران داخلی و خارجی تا پایان شیوع کرونا خبر دادند.

  بین الحرمین در روز عرفه در آستانه عرفه نیز مسؤولان محدودیت های جدیدی اعمال کردند، اما کرونا هم نتوانست عشق به اباعبدالله (ع) را تحت الشعاع قرار دهد.

بر همین اساس، جمعی از عاشقان حسینی دسته جمعی و انفرادی از نجف با پای پیاده به سوی کربلا حرکت کردند تا روز عرفه را در جوار حرم امام حسین (ع) به زیارت و نیایش بپردازند.

پس از آن استاندار کربلا از زائران خواست تا صبح پنج شنبه خود را به کربلا برسانند، چرا که پس از آن سیطره های شهر بسته و امکان ورود به کربلا وجود نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا مانع حضور عاشقان برای قرائت دعای عرفه در کربلا نشد

کرونا مانع حضور عاشقان برای قرائت دعای عرفه در کربلا نشد