مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 12:002020-07-30اجتماعي

مرمت آب انبار تاریخی روستای هدف گردشگری هرفته مهریز


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز از مرمت و بازسازی آب انبار قاجاری در روستای هدف گردشگری روستای هرفته در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز از مرمت و بازسازی آب انبار قاجاری در روستای هدف گردشگری روستای هرفته در این شهرستان خبر داد.

مجاهد کرباسی در این باره گفت: عملیات مرمت آب انبار روستای هرفته در مهریز از ابتدای مرداد امسال آغاز شده و تا پایان ماه جاری به پایان می رسد.

وی افزود: تراشیدن اندودهای سیمانی، خالی کردن بندکشی های فرسوده و بند کشی مجدد، مرمت بادگیرها، خزینه آب انبار، سر درب ورودی، بازسازی پله های ورودی پایاب و اندود کاهگل حصار از جمله اقدامات مرمتی در این اثر تاریخی است.

کرباسی قدمت آب انبار روستای هرفته را دوره قاجاریه تخمین زد و اظهار کرد: روستای تاریخی هرفته دارای آثار تاریخی بسیاری از جمله قلعه، آب انبار، حمام و بقعه فضل ابن عباس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی شهرستان مهریز، روستای هدف گردشگری هرفته، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهریز در استان یزد است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت آب انبار تاریخی روستای هدف گردشگری هرفته مهریز

مرمت آب انبار تاریخی روستای هدف گردشگری هرفته مهریز