مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 03:552020-07-30اجتماعي

سالانه 30 سانتی متر اُفت سطح آب های زیرزمینی در اردستان رخ می دهد


سرپرست اداره منابع آب اردستان گفت: در دشت اردستان سالانه حدود 30 سانتی متر سطح افت آب های زیرزمینی را شاهد هستیم.

- ایسنا/اصفهان سرپرست اداره منابع آب اردستان گفت: در دشت اردستان سالانه حدود 30 سانتی متر سطح افت آب های زیرزمینی را شاهد هستیم.

جمال الدین صمصامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مطالعات روی 8 مسیل و رودخانه در حال انجام است و در یک ماه آینده بررسی ها برای بهسازی و همچنین میزان ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه ها به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه در دشت اردستان سالیانه حدود 30 سانتی متر افت سطح ایستاده آب های زیرزمینی را داریم، گفت: همچنین طی 14 ماه گذشته با محاسباتی که شده حدود 61 سانتی متر اُفت سطح ایستگاه را داشتیم.

بیشترین افت سطح ایستگاه در منطقه موغار در بخش مهاباد با حدود 2 متر و کمترین آن در روستای کسوج بخش مرکزی است که حدود 20 سانتی متر خیز آب را شاهد هستیم.

صمصامی افزود: این رقم برای شهرستان اردستان بسیار زیاد است و اگر این موضوع ادامه داشته باشد به زودی شاهد خشک شدن و یا شوری بیش از حد بسیاری از چاه ها خواهیم بود.

نصب 218 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی سرپرست اداره منابع آب اردستان با بیان اینکه در چند سال گذشته با نصب حدود 218 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی مصرف آنها را به حداقل رساندیم، گفت: همچنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 30 سانتی متر اُفت سطح آب های زیرزمینی در اردستان رخ می دهد

سالانه 30 سانتی متر اُفت سطح آب های زیرزمینی در اردستان رخ می دهد