مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 22:102020-07-29بين الملل

جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را ساقط کرد


جمهوری آذربایجان از سرنگون کردن یک فروند پهپاد متعلق به ارمنستان در منطقه مرزی مورد مناقشه خبر داد و اعلام کرد این پهپاد مشغول عملیات شناسایی و جاسوسی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از سرنگون کردن یک فروند پهپاد متعلق به ارمنستان در منطقه مرزی مورد مناقشه خبر داد.

براساس بیانیه ای که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان منتشر کرده، نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از این پهپاد، به دنبال شناسایی مراکز استقرار نیروهای ارتش آذربایجان در منطقه تووز بوده اند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال های پایانی دوران جماهیر شوروی تا سال 1994 همواره درگیر مناقشه قره باغ به عنوان بحرانی قومی بوده اند، به طوری که موضوع فوق تبدیل به گره ای کور در قفقاز جنوبی شد و تا امروز نه تنها مهر پایانی بر آن نخورده بلکه با نقض آتش بس های متعدد روبرو بوده است.

آخرین مورد از نقض آتش بس به تحولات چند هفته اخیر بازمی گردد که تنش میان دو کشور در ابعادی گسترده و متفاوت از گذشته بروز و ظهور یافته است.

خاکستر زیر آتش ایروان و باکو از 12 جولای 2020 با حملات ارمنستان به سمت مرزهای جمهوری آذربایجان مجدداً شعله ور شد و ابعاد جدیدی از درگیری های مرزی میان دو کشور را شکل داد؛ چراکه این بار نقطه آغازین تنش در شهرستان تووز د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را ساقط کرد

جمهوری آذربایجان پهپاد ارمنستان را ساقط کرد