مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 18:302020-07-29اجتماعي

پارک ملی توران؛ رها از آغل و دام/ بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی آزاد شد+ نقشه


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از آزادسازی کامل محدوده پارک ملی توران شاهرود از آغل و دام خبر داد و گفت: بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی به طور کامل از دام تخلیه شد و در اختیار حیات وحش ارزشمند این ذخیره گاه قرار گرفت.

- امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از آزادسازی کامل محدوده پارک ملی توران از آغل و دام خبر و توضیح داد: در سال 1381 بخش هایی از محدوده امن پناهگاه حیات وحش توران شامل 101 هزار هکتار به پارک ملی ارتقا پیدا کرد.

او گفت: برابر ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، این منطقه باید خالی از هرگونه معارضات و مستحدثات و عاری از وجود دام می شد؛ ولی تعارض دارندگان پروانه بهره برداری از مراتع در این محدوده که دارای مجوز از مراجع ذی صلاح در سال های قبل بودند، روند خروج دام را با مشکل مواجه می کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: از طرفی، به دلیل کمبود اعتبارات سالانه سازمان حفاظت محیط زیست، امکان خرید و آزادسازی مراتع به صورت آنی و یکجا میسر نبود.

عبدوس اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان تلاش کرد تا در جهت اجرای قانون و خصوصاً در حمایت از زیستگاه گونه باارزش یوزپلنگ آسیایی و رفع تعارضات زیستگاهی این گونه در سنوات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارک ملی توران؛ رها از آغل و دام/ بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی آزاد شد+ نقشه

پارک ملی توران؛ رها از آغل و دام/ بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی آزاد شد+ نقشه