مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 09:452020-07-29اقتصادي

توسعه پایدار کردستان در راستای حفظ محیط زیست صورت می گیرد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان توسعه پایدار در این استان را منوط به رعایت مسائل زیست محیطی در تمامی پروژه های صنتعی و تولیدی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست شورای اداری شهرستان قروه ظهر امروز چهارشنبه در حالی برگزار شد که بیشتر حول محور معدن طلای ساریگونی و توضیحات رییس صمت کردستان در این زمینه گذشت.

محمد دره وزمی ابتدا به تاریخچه پیدایش معدن طلا در شهرستان پرداخت و اظهار داشت: معدن طلای زرکوه قبل از انقلاب مشخص شده که آن زمان به نام زرنیخ بوده نه طلا و بعد از انقلاب در سال 73 این معدن زرنیخ به شرکت خدمات اکتشافی کشور واگذار می شود.

به گفته او شرکت خدمات اکتشافی کشور قبلاً دولتی بوده اما بعد از واگذاری معدن زرنیخ خصوصی می شود و سال 73 اکتشاف آنتیموان انجام می دهد و در اصل تونل هایی که در محوطه معدن طلا زده شده مربوط به اکتشاف و استخراج آنتیموان است.

دره وزمی با بیان اینکه از سال 76 تا 78 اکتشاف طلا صورت می گیرد اما چیزی پیدا نمی شود، به دعوت از خارجی ها برای استخراج طلا اشاره کرد و افزود: سال 78 شرکت خدمات اکتشافی کشور از خارجی ها مانند فرانسوی ها و کانادایی ها با احتمال وجود طلا برای مشارکت و استخراج دعوت می کند که این دو کشور بعد از مدتی کار به این نتیجه می رسند که مشارکت در این منطقه مقرون به صرفه نیست و طلای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پایدار کردستان در راستای حفظ محیط زیست صورت می گیرد

توسعه پایدار کردستان در راستای حفظ محیط زیست صورت می گیرد