مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 06:452020-07-29سياسي

با حضور استاد دانشگاه تهران؛ مسایل مرتبط به کرونا و حج بررسی شد


با شیوع ویروس کرونا هر روز ابعاد مختلفی در خصوص وظایف و مناسک دینی مطرح می شود که بحث تعطیلی حج یکی از آن موارد است.

- با حضور استاد دانشگاه تهران؛ مسایل مرتبط به کرونا و حج بررسی شد ایسنا/قم با شیوع ویروس کرونا هر روز ابعاد مختلفی در خصوص وظایف و مناسک دینی مطرح می شود که بحث تعطیلی حج یکی از آن موارد است.

حجت الاسلام محمد رسول آهنگران، در سلسله نشست های چالش کرونا و زندگی مومنانه که این بار با موضوع بررسی فقهی تعطیلی حج در شرایط اپیدمی کرونا و به همت دانشگاه پردیس فارابی و جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، گفت: مسئله حج را باید از دو زاویه بررسی کرد، اول اینکه حج یک وظیفه فردی است که وجوب عینی دارد، دوم اینکه حج یک واجب کفایی در راستای تعطیلی خانه خدا لازم است.

وی افزود: اساسا طبق احادیث، نمی توان حج را به بهانه پرداخت هزینه های به عنوان صدقه، تعطیل کرد و هر مکلفی که استطاعت لازم را پیدا کند، باید وظیفه حج را انجام دهد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل وجوب حج به مکلفین دارای شرایط، این است که خانه خداوند باید همواره محل عبادت و اجتماع مردم باشد، این نکته در بسیاری از روایات صحیحه تایید شده است و یک باب روایت درخصوص عدم جواز تعطیلی کعبه از حج وجود دارد، برای مثال فردی از امام صادق(ع) سوال می کند که اگر کسی یکبار حج را انجام داد، آیا ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با حضور استاد دانشگاه تهران؛ مسایل مرتبط به کرونا و حج بررسی شد

با حضور استاد دانشگاه تهران؛ مسایل مرتبط به کرونا و حج بررسی شد