مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 مرداد 1399 ساعت 05:202020-07-29سياسي

نجات فلک الافلاک به شورای ملی رفت/تجربه «تخت سلیمان» در خدمت «سپهر سپهران»


خسارات سیل و زلزله به فلک الافلاک یکی از خبرسازترین مسائل حوزه میراث فرهنگی طی سال جاری بود که حالا شورای تخصصی امور پایگاه ها برای نجات «سپهر سپهران» جلسه تشکیل داد.

- خرم آباد- خسارات سیل و زلزله به فلک الافلاک یکی از خبرسازترین مسائل حوزه میراث فرهنگی طی سال جاری بود که حالا شورای تخصصی امور پایگاه ها برای نجات سپهر سپهران جلسه تشکیل داد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: در جریان زلزله 5.

1 ریشتری 17 اردیبهشت ماه امسال، قلعه تاریخی فلک الافلاک متحمل خسارت شد؛ ایجاد ترک در دیواره این اثر تاریخی و ریزش آجرهای کنگره و همچنین آسیب به قسمتی از موزه قلعه فلک الافلاک از جمله این خسارات بود.

این در حالیست که 100 اثر تاریخی لرستان در جریان سیلاب فروردین ماه سال گذشته دچار خسارت شدند و در این میان پل تاریخی کشکان و قلعه فلک الافلاک از مهم ترین آثار تاریخی بودند که در جریان سیل خسارت دیدند.

خسارات سیل و زلزله به فلک الافلاک مسئولان را دست به کار مرمت اضطراری کرد اما نجات این بنا که در نوبت ثبت جهانی بوده نیازمند احیای طرح استحکام بخشی و تأمین اعتبارات مورد نیاز است.

در این راستا طرح استحکام بخشی قلعه فلک الافلاک در شورای تخصصی امور پایگاه ها به صورت ویدئوکنفرانس با استان لرستان و حضوری در دفتر معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات فلک الافلاک به شورای ملی رفت/تجربه «تخت سلیمان» در خدمت «سپهر سپهران»

نجات فلک الافلاک به شورای ملی رفت/تجربه «تخت سلیمان» در خدمت «سپهر سپهران»