مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 14:052020-07-28پزشكي

پزشک متخصص: ایمنی بهبود یافتگان کرونا پایدار نیست


عضو هیات ‌علمی گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شواهد موجود نشان می‌دهد که بهبودیافتگان کرونا، ایمنی همیشگی نسبت به این بیماری پیدا نمی‌کنند و احتمال ابتلای مجدد آنها به کووید- 19 وجود دارد.

فرزین خوروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مواردی در بین بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شد که بار اول به آن مبتلا شدند و آزمایش مولکولی و پی سی آر (PCR) آنها مثبت بود اما مجدد و بعد از چند ماه به همین بیماری مبتلا و تست کرونای آنها مثبت شد.

وی اظهارداشت: این موضوع نشان می‌دهد که یا ایمنی به بیماری کووید 19، پایدار نیست و فرد بعد از یک بار ابتلا، ایمنی همیشگی به آن پیدا نمی‌کند یا اینکه سویه‌های مختلفی از ویروس وجود دارد که منجر به چند بار ابتلا شده و یا ویروس در حال جهش است و فرد به ویروس با تغییر ژنتیکی مبتلا شده که با ویروس اولی متفاوت است.

سویه به سلول‌هایی گفته می‌شود که با سویه‌های دیگر کمتر از 12 درصد تفاوت ژنتیکی داشته باشد.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: سطح پادتن (آنتی بادی) از نوع IgG در افرادی که بدون علامت یا با علامت کمتر به کرونا مبتلا شدند پایین‌تر از افرادی است که با علامت بیشتر مبتلا شدند و همچنین در برخی موارد سطح آنتی بادی در افرادی که قبل مبتلا شدند با گذشت زمان در خون آنها ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشک متخصص: ایمنی بهبود یافتگان کرونا پایدار نیست

پزشک متخصص: ایمنی بهبود یافتگان کرونا پایدار نیست