مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 11:502020-07-28اقتصادي

96 طرح صنایع تبدیلی در کردستان در حال اجراست/1400 شغل ایجاد می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 96 طرح صنایع تبدیلی در سطح استان در دست احداث است که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال یک هزار و 400 نفر فراهم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، صنایع تبدیلی از اقدامات بسیار اساسی در راستای توسعه صنعت کشاورزی است موضوع مهمی که میزان بیکاری­ های دائمی و فصلی را به ویژه در مناطق روستایی کم می کند و زمینه مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی را فراهم می کند.

افزایش تولیدات، بهره وری، ایجاد فرصت­ های شغلی، تامین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش های اقتصادی و کاهش نابرابری­ های منطقه ای از دیگر خروجی های ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی است.

صنایع تبدیلی پیش نیاز راهبرد صنعتی شدن و تامین کننده امنیت غذایی در کشور است چرا که این صنایع می تواند از نقش تامینی مواد غذایی و امنیت غذایی بالایی برخوردار باشد.

کارشناسان و صاحبنظران دنیا براین باور و عقیده هستند که صنایع غذایی بیش از 85 درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است و با توجه به آثار مستقیم و غیرمستقیمی که این صنایع از نظر تولید و اشتغال در بخش کشاورزی بر جای می گذارد موجب رشد و شکوفایی اقتصاد در سطح کلان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

96 طرح صنایع تبدیلی در کردستان در حال اجراست/1400 شغل ایجاد می شود

96 طرح صنایع تبدیلی در کردستان در حال اجراست/1400 شغل ایجاد می شود