مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 08:502020-07-28پزشكي

پرهیز از مصرف غذاهای سنگین در دوران نقاهت کووید 19


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افرادی که در دوران نقاهت کووید 19 هستند از مصرف غذاهای سنگین که هضم آن دشوار است پرهیز کنند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افرادی که در دوران نقاهت کووید 19 هستند از مصرف غذاهای سنگین که هضم آن دشوار است پرهیز کنند.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: این افراد همچنین مصرف غذاهای پرچرب و یا سرخ کرده مانند سالاد الویه، سیب زمینی سرخ شده، پنیر پیتزا، انواع کوکو و کتلت و انواع فست فود و غذاهای آماده فرآوری شده را باید محدود کنند.

وی بیان کرد: استفاده از ترشی ها و سرکه که سبب خشکی دستگاه تنفسی و تحریک آن می شود و همچنین مصرف نمک و شوری ها، غذاهای کنسروی شور، رب گوجه فرنگی، فلفل و انواع سس های تند و سس خردل نیز محدود شود.

علیزاده عنوان کرد: مصرف شیر و لبنیات که ایجاد موکوس در دستگاه تنفسی می کند به جز نوع پروبیوتیک آن محدود شود همچنین در استفاده از روغن ها و چربی های حیوانی شامل کره، پیه، دنبه و غیره نیز پرهیز شود.

علیزاده مواد شیرین و شیرینی ها، آب میوه های صنعتی، نوشابه های گاز دار، شکر، مربا و قند و همچنین نوشیدنی ها و خوراکی های محرک مانند قهوه چای غلیظ، نسکافه و شکلات تلخ را نیز برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز از مصرف غذاهای سنگین در دوران نقاهت کووید 19

پرهیز از مصرف غذاهای سنگین در دوران نقاهت کووید 19