مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 06:052020-07-28سياسي

طرح انتقال آب سد طالقان 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز اول آن سال آینده به پایان می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روز سه شنبه لطف الله سیاهکلی رییس مجمع نمایندگان استان به همراه ابوالفضل یاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، احمدپور فرماندار آبیک و حجت الاسلام میر امینی امام جمعه آبیک از طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین بازدید کردند و در جریان روند اجرای این طرح مهم قرار گرفتند.

یدالله ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح انتقال آب از سد طالقان از 15 سال پیش به عنوان یکی از مطالبات مهم آبی استان مطرح شده تا مشکل دیرین آب شرب شهرستان آبیک و 13 شهر دیگر را برطرف کند که در سال های اخیر با جدیت پیگیری شده و وارد فاز عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: این طرح شامل یک خط انتقال به طول 320 کیلومتر و یک تصفیه خانه به ظرفیت 90 میلیون متر مکعب در سال است که برای تکمیل آن 1,700 میلیارد تومان لازم است.

ملکی تصریح کرد: با اجرای این طرح و انتقال 60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان در سه سال آینده آب شرب 14 شهر و 194 روستا در استان قزوین تأمین خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح انتقال آب سد طالقان 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح انتقال آب سد طالقان 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد